Jak bude soutěž probíhat?
Zaregistrujte se s ideou řešení modelu (výukové pomůcky) např. v podobě skicy (.pdf) nebo CAD modelu (.stp). V přihlášce nezapomeňte uvést: název výukového modelu, jeho popis a plánované využití při výuce odborných předmětů na Vaší škole. Pečlivě připravená přihláška je první krok k úspěchu, proto věnujte popisu modelu, jeho funkčnosti a zapojení do výuky, náležitou pozornost. Podmínkou je vlastní autorství návrhu. Min. dva rozměry modelu musí být větší nebo rovny 100 mm. Do soutěže se nelze hlásit s modely z předchozích ročníků, u nichž nebyla provedena zásadní inovace.
-
V prvním kole vybere odborná porota maximálně 12 návrhů, které postoupí do druhého kola. Všichni zaregistrovaní obdrží do 5 pracovních dnů od ukončení registrace oznámení o výsledku prvního kola.
-
Vybrané návrhy mají možnost získat od vyhlašovatele soutěže materiální podporu v podobě 2 kg filamentu.
-
Vybrané týmy získají časový prostor pro 3D tisk a realizaci svého modelu (min. 50 kalendářních dnů). Přípravu i realizaci doporučujeme dokumentovat a tento záznam využít při prezentaci modelu v druhém soutěžním kole.
-
V druhém kole bude probíhat veřejná prezentace všech 3D modelů. Pozvánku k veřejné prezentaci dostanou všechny týmy, které byly zaregistrovány do prvního kola soutěže. Možnost porovnávat modely s konkurenčními týmy budou mít nejen studenti, ale i učitelé, kteří s nimi přišli. I oni dostanou možnost se v soutěži porovnat s ostatními vyučujícími, což je může motivovat k dalšímu sebevzdělávání. Druhé kolo se uskuteční na Fakultě strojní Technické univerzity v Liberci.
-
Během druhého kola bude mít každý tým k dispozici max. 15 minut pro představení týmu a vlastní prezentaci soutěžního modelu. Následně bude dán prostor odborné porotě a všem účastníkům soutěže k diskusi a hodnocení soutěžních modelů.
- Odborná porota vybere tři nejlepší výukové modely, resp. týmy, o jejichž výsledném umístění rozhodnou ostatní soutěžící. Školy vítězných týmů získají finanční odměnu.
- S vítězným týmem bude natočen video-medailonek, který bude mít možnost škola využít k vlastní propagaci.
-
Všechny modely budou po skončení soutěže vráceny jejich účastníkům, aby mohly být využity při jejich vzdělávacím procesu. Výjimkou je model vítězného týmu, který bude součástí výstavky na FS TUL.
-
Všechny soutěžní týmy při registraci vyjadřují souhlas s podmínkami soutěže.
Finanční odměny pro vítězné týmy
1. místo | 25.000 Kč |
2. místo | 15.000 Kč |
3. místo | 10.000 Kč |
Pozor:
Také v letošním roce bude vyhlášena Cena společnosti Prusa Research a jeden ze soutěžních týmů získá 3D tiskárnu Prusa (nezávisle na určeném pořadí poroty a účastníků soutěže, šanci na výhru má tedy každý tým postupující do finálového kola).
Tým, který se umístí na čtvrtém místě, získá od společnosti ADMASYS CZ s.r.o.poukaz v hodnotě 3.000 Kč na nákup zboží.
Harmonogram soutěže
Plánujete se účastnit soutěže? Pošlete nám e-mailem (na adresu: lubos.behalek@tul.cz) nezávaznou zprávu, že na svém konceptu pracujete a zvažujete se do soutěže zapojit. Váš zájem nás potěší a my budeme vědět, že bude třeba včas zajistit materiálovou podporu v podobě 2 kg filamentů pro týmy, kteří postoupí do druhého kola a pustí se do vlastního 3D tisku. Děkujeme!
Vyhlášení soutěže (1. kola) | 1. června 2024 |
Termín ukončení registrace účastníků (soutěžních týmů) | 27. září 2024 |
Vyhlášení postupujících účastníků do 2. kola | do 4. října 2024 |
Termín konání 2. kola, vyhlášení vítězů | 29. listopadu 2024 |
Odborná porota
- Ondřej BAŤKA, Ing., Ph.D.
Odborný asistent na katedře textilních a jednoúčelových strojů Fakulty strojní, zabývá se konstrukcí strojů a zařízení a je nadšencem pro techniku a spolupráci se studenty primárního a sekundárního vzdělávání.
- Ondřej CHROMOVSKÝ
Student třetího ročníku na Fakultě strojní v bakalářském studijním programu Strojírenství, nadšenec 3D tisku, pracovník Oddělení 3D technologií CxI TUL.
- Jakub MACHÁČEK, Ing.
Podnikatel, specialista v oblasti 3D modelování a 3D tisku, absolvent Fakulty strojní TUL.
- Matěj PREISLER
Student druhého ročníku na Fakultě strojní v bakalářském studijním programu Strojírenství, účastník prvního ročníku soutěže v týmu SPŠ a VOŠ Liberec (2022).
- Marie STARÁ, Ing., Ph.D.
Odborná asistentka na katedře sklářských strojů a robotiky Fakulty strojní, zabývá se konstrukcí, automatizací, robotikou a 3D tiskem skla.
- Jiří ŠAFKA, Ing., Ph.D.
Garant výzkumného směru Konkurenceschopné inženýrství při CxI TUL, odborný asistent na katedře výrobních systémů a automatizace Fakulty strojní, vedoucí Oddělení 3D technologií, specialista v oblasti 3D tisku.
Seznam registrovaných týmů do 1. kola soutěže
ŠKOLA | TÝM | NÁZEV MODELU | ČLENOVÉ TÝMU | |
1 | SPŠ Česká Lípa | NumOne 3D | Sestava modelů střídavých motorů | J. D. Fedurco, I. Turek (uč. A. Fales) |
2 | SPŠ a VOŠ Liberec | Mechanici | Čtyřdobý spalovací motor | V. Jirkal, J. Hubálek (uč. M. Kramsová) |
3 | SPŠ a VOŠ Liberec | Fe3céčka | Skládačka diagramu Fe3C | O. Ženíšek, J. Hoetzel, L. Zikmund (uč. P. Táborský) |
4 | SPŠ a VOŠ Liberec | Strojaři | Rozvod parní lokomotivy | M. Fiala, J. Zikeš, M. Zeman, J. Kotera (uč. R. Havlík) |
5 | SPŚ a VOŠ Liberec | Ti ze silna | Model výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů | O. Komárek, T. Mocek, J. Škop, J. J. Prousek (uč. R. Havlík) |
6 | SPŠ a VOŠ Liberec | Attomic | Hřebenový zvedák | L. Westfal, D. Götz, M. Pacholek, M. Hauser (uč. J. Kubíček) |
7 | SPŠ Třebíč | HoTo | Vodní mlýn a obnovitelné elektrárny | J. Křížek, T. Dvořák (uč. R. Šimůnek) |
8 | SPŠ Ústí nad Labem | S4B | Jezový uzávěr Masarykova zdymadla | F. Ciganik, Č. Herba, J. Bůžek (uč. J. Toman) |
9 | SPŠ Jedovnice | Peltonova turbína | M. Ševčík, Š. Navrátil (uč. V. Nešpor) | |
10 | SPŠ Mladá Boleslav | Bastlíři | Pravoúhlé promítání | M. Líbal, P. Soukupová (uč. L. SVárovský) |
11 | SPŠ Betlémská Praha | PrintFlow | Dopravník a seperátor | L. Papežová, L. Čížek, J. Kudela, O. Valtr (uč. M. Mulenko) |
12 | SPŠ Betlémská Praha | Konstrukční kroužek - SignalTron | Informační tabule SignalTron | R. Volf, M. Janda, V. Janda, R. Okrouhlík, D. Míth, J. Vondrák, F. Joch (uč. O. Růžička) |
13 |
SPŠ TOS Varnsdorf | TOSáci | Obráběcí stroj - soustruh | J. Řezníček, F. Rejna (uč. M. Horčík) |
14 | SŠ průmyslová a umělecká Opava | Sigma | Modulární mechanické logické brány | J. Jež, D. Pustka, M. Pika, F. Rubáček (uč. J. Kimpl) |
15 | VOŠ, SPŠ a OA Čáslav | Permoníci | Dělící přístroj | M. Langr, J. Zahálka, D. Piskač (uč. F. Obešlo) |
16 | VOŠ, SPŠ a OA Čáslav | TechWizards | Wankelův motor | R. Suk, D. Horálek (uč. F. Obešlo) |
17 | HŠ, OA a SPŠ Teplice | SPŠ Teplice | Výukový model dvoudobého pístového spalovacího motoru | p. Kára, P. Vykouk, M. Kutek, V. Faltýnek (uč. J. Malec) |
18 | VOŠ a SPŠ Děčín | S4-Kláďa | Řetězový kladkostroj | M. Baštrnák, D. Polyakov (uč. D. Freibergová) |
19 | VOŠ a SPŠ Jičín | InTech | Plno funkční elektrický motor | Y. Suprunkov, T. Bázler (uč. S. Pleva) |
20 | Gymnázium Dačice | 1/4 míle | Hvězdicový motor | J. Bezchleba, J. Utíkal (uč. J. Nemčik) |
21 | Gymnázium Dačice | GD Plus | Dvoukomorové zdymadlo | M. Kopeček, T. Sommer (uč. J. Nemčik) |
22 | SPŠ Karviná | Mechatronici Karviná | Model větrné elektrárny se svislým rotorem | M. Walach, K. Molik (uč. O. Pasz) |
23 | Doctrina-Podještědské gymnázium | Doctriňáci | Model vedení el. proudu v paralelním a sériovém zapojení | P. Severa, Š. Mašík (uč. A. Kozák) |
24 | Gymnázium Mnichovo Hradiště | GMG | Optická sada | J. Ptáček, P. Hroch, K. Bizoňová, J. Harcuba (uč. F. Vodvářka) |
25 | SPŠ a JŠ Kolín | Star light princesses | EduMagMotor | V. Barták, P. Jícha, F. Hampejs (uč. L. Novák) |
26 | SPŠ a JŠ Kolín | 3Dmaestro | ToolBox | D. Hrbek, M. Hejný (uč. L. Novák) |
Seznam postupujících týmů do 2. kola soutěže
ŠKOLA | TÝM | NÁZEV MODELU | ČLENOVÉ TÝMU | |
1. | SPŠ Česká Lípa | NumOne 3D | Sestava modelů střídavých motorů | J. D. Fedurco, I. Turek (uč. A. Fales) |
2. | SPŚ a VOŠ Liberec | Ti ze silna | Model výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů | O. Komárek, T. Mocek, J. Prousek (uč. A. Najman) |
3. | SPŠ Ústí nad Labem | S4B | Jezový uzávěr Masarykova zdymadla | F. Ciganik, Č. Herba, J. Bůžek (uč. J. Toman) |
4. | SPŠ Jedovnice | Peltonova turbína | M. Ševčík, Š. Navrátil (uč. V. Nešpor) | |
5. | SPŠ Mladá Boleslav | Bastlíři | Pravoúhlé promítání | M. Líbal, P. Soukupová (uč. L. SVárovský) |
6. | SPŠ Betlémská Praha | PrintFlow | Dopravník a seperátor | L. Papežová, L. Čížek, J. Kudela, O. Valtr (uč. M. Mulenko) |
7. | SŠ průmyslová a umělecká Opava | Sigma | Modulární mechanické logické brány | J. Jež, D. Pustka, M. Pika, F. Rubáček (uč. J. Kimpl) |
8. | VOŠ, SPŠ a OA Čáslav | Permoníci | Dělící přístroj | M. Langr, J. Zahálka, D. Piskač (uč. F. Obešlo) |
9. | VOŠ a SPŠ Děčín | S4-Kláďa | Řetězový kladkostroj | M. Baštrnák, D. Polyakov (uč. D. Freibergová) |
10. | VOŠ a SPŠ Jičín | InTech | Plno funkční elektrický motor | Y. Suprunkov, T. Bázler (uč. S. Pleva) |
11. | Gymnázium Dačice | 1/4 míle | Hvězdicový motor | J. Bezchleba, J. Utíkal (uč. J. Nemčik) |
12. | Gymnázium Dačice | GD Plus | Dvoukomorové zdymadlo | M. Kopeček, T. Sommer (uč. J. Nemčik) |
13. | Doctrina-Podještědské gymnázium | Doctriňáci | Model vedení el. proudu v paralelním a sériovém zapojení | P. Severa, Š. Mašík (uč. A. Kozák) |
14. | Gymnázium Mnichovo Hradiště | GMG | Optická sada | J. Ptáček, P. Hroch, K. Bizoňová, J. Harcuba (uč. F. Vodvářka) |
Prosíme, aby se všichni členové postupujících týmů (studenti i učitelé), kteří přijmou výzvu k účasti ve finálovém kole, zaregistrovali do konce tohoto týdne ZDE. Děkujeme.
Výherci soutěže (třetí ročník, 2024)
1. místo (25 tis. Kč) - SPŠ Česká Lípa - Sestava modelů střídavých motorů
studenti: J. D. Fedurco, I. Turek; učitel A. Fales
2. místo (15 tis. Kč) - SPŠ Jedovnice - Peltonova turbína
studenti: M. Ševčík, Š. Navrátil; učitel V. Nešpor
3. místo (10 tis. Kč) - VOŠ a SPŠ Děčín - Řetězový kladkostroj
studenti: M. Baštrnák, D. Polyakov; učitelka D. Freibergová
4. místo (poukaz v hodnotě 3 tis. Kč od spol. s r.o. ADMASYS CZ) - SPŠ Mladá Boleslav - Pravoúhlé promítání
studenti: M. Líbal, P. Soukupová; učitel L. SVárovský
Cena Prusa Research - 3D tiskárna MK4S: SPŠ Mladá Boleslav - Pravoúhlé promítání
Všem výhercům i zúčastněným GRATULUJEME!