Aktuálně řešené projekty
TUL → Studentská grantová soutěž
TA ČR → TN, THÉTA, TREND
Program: TN
Identifikační kód projektu: TN02000054
Doba řešení: 2023–2028
Řešitel za TUL: Ing. Robert Voženílek, Ph.D.
Pracoviště: katedra vozidel a motorů
Národní centrum kompetence STROJÍRENSTVÍ
Program: TN
Identifikační kód projektu: TN02000018
Doba řešení: 2023–2028
Řešitel za TUL: prof. Ing. Jaroslav Beran, CSc.
Pracoviště: katedra textilních a jednoúčelových strojů
Program: THÉTA
Identifikační kód: TK04020148
Doba řešení: 2022–2025
Řešitel za FS TUL: doc. Ing. Jaromír Moravec, Ph.D.
Pracoviště: katedra strojírenské technologie
Program: FW – TREND (2020–2027)
Identifikační kód: FW09020103
Doba řešení: 2023–2026
Řešitelka za FS TUL: Ing. Totka Bakalova, Ph.D.
Pracoviště: katedra materiálu
Simulace a navrhování konstrukcí z digitálního betonu
Program: FW – TREND (2020–2027)
Identifikační kód: FW06010422
Doba řešení: 2023–2025
Řešitel za FS TUL: Ing. Petr Zelený, Ph.D.
Pracoviště: katedra výrobních systémů a automatizace
Program: FW – TREND (2020–2027)
Identifikační kód: FW06010642
Doba řešení: 2023–2025
Řešitel za TUL: doc. Ing. Michal Petrů, Ph.D.
Pracoviště: katedra částí a mechanismů strojů
Difúzní a abfúzní prvky z recyklovaného skla pro interaktivní a smart aplikace
Program: FW – TREND (2020–2027)
Identifikační kód: FW06010700
Doba řešení: 2023–2026
Řešitelka za FS TUL: Ing. Marie Stará, Ph.D.
Pracoviště: katedra sklářských strojů a robotiky
Program: FW – TREND (2020–2027)
Identifikační kód: FW03010197
Doba řešení: 2021–2024
Řešitel za FS TUL: doc. Ing. Jaromír Moravec, Ph.D.
Pracoviště: katedra strojírenské technologie
TA ČR → EPSILON (ERA.NET) / Prostředí pro život
Vývoj geopolymerních kompozitů jako materiálu pro protikorozní ochranu nebezpečných vraků
Program: TH – EPSILON (2015–2026)
Identifikační kód:
Doba řešení: 2022–2025
Řešitel za FS TUL: Ing. Katarzyna Ewa Buczkowska, Ph.D.
Pracoviště: katedra materiálu
Spolupracující instituce: Technische Universitat Bergakademie Freiberg, Germany
Efektivní využití plastového odpadu v automobilovém průmyslu
Program: Prostředí pro život (2015–2026)
Identifikační kód: SS07020411
Doba řešení: 2024–2026
Řešitel za FS TUL: Ing. Jiří Habr, Ph.D.
Pracoviště: katedra strojírenské technologie
H2020
The Initiation of Sustainable Energy Community for the City of Liberec
NetZeroCities
Program: HORIZON2020
Identifikační kód:
Doba řešení: 2023–2025
Řešitel za TUL: doc. Ing. Michal Petrů, Ph.D.
Pracoviště: katedra částí a mechanismů strojů
MPO ČR → OP TAK
Program: EG – Operační program Technologie a aplikace pro podnikání (2021–2027)
Identifikační kód: EI22_002/0000610
Doba řešení: 2023–2026
Řešitel za FS TUL: Ing. Michal Starý, Ph.D.
Pracoviště: katedra sklářských strojů a robotiky
Aplikace analogií přírodních struktur na povrchu vyfukovaných plastových dílů
Program: EG – Operační program Technologie a aplikace pro podnikání (2021–2027)
Identifikační kód: EI22_002/0000722
Doba řešení: 2024–2026
Řešitel za FS TUL: doc. Ing. Dora Kroisová, Ph.D.
Pracoviště: katedra obrábění a montáže
Erasmus+ → Cooperation partnership in higher education
Excellence for digital education in materials engineering
Program: Erasmus+ / KA2020 / Excellence for digital in materials engineering
Identifikační kód: 2021-1-PL01-KA220-HED-000032141
Doba řešení: 2021–2024
Partner: Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojní
Řešitelka za FS TUL: Ing. Katarzyna Ewa Buczkowska, Ph.D.
Pracoviště: katedra materiálu
Lead partner: Lodz University of Technology / Polytechnika Lodzka, Polsko
The proposed project will introduce academic teachers to good practices related to digital education and conducting remote classes for practical subjects, and will show the possibilities of using blended learning techniques in combining digital education with traditional forms of teaching. It will show the possibility of extending the scope of classes through more interactive, inclusive resources, as well as by using a set of classes tools for students, it will help to keep students' attention throughout the lecture, workshop, seminar or other form of classes at the university.
The most important elements of the project that make it innovative in terms of modern higher education, forced to transfer from stationary to remote form, is primarily the verification of good practices in the field of online teaching among academic teachers conducting technical studies.
The DigiMat project aims to support the smooth transformation of the technology-oriented subjects into digital form, since they are really difficult to be taught effectively in an online way. The implementation of student- and teacher-friendly ways of digital teaching of materials science and engineering, with the help of specially designed digital learning platform, together with use of assistive tools like activity boosters for students to increase their engagement in the learning process, will serve as an initiative that would be increasing capacity and readiness for new ways of studying.